Evas bloguje, aneb když ženská mluví o víně.



Komentáře

1 Jirka Jirka | 25. července 2012 v 15:39 | Reagovat

Pěkný článek, už se těším až se do Poddvorova opět dostanu.
Alibernet 2011 není první samostatný Alibernet z KH. Pokuď si dobře pamatuji první byl skvělý Alibernet 2008. ( psala si o něm tady http://evas.blog.cz/1203/varime-z-vlastnich-konzerv-2 ).
Mám ho ještě celý kartón.

2 Evas Evas | E-mail | Web | 25. července 2012 v 15:52 | Reagovat

[1]: Aha, díky za upozornění. Říkal to ale sám Marek, pokud se nepletu, že je to první samostatný alík. Takže je možné, že v té osmičce je třeba nějaká menší příměs něčeho, ne? Nevím. Tak až tam pojedeš, můžeš hádanku vyřešit :o)

3 Lukáš Lukáš | E-mail | Web | 25. července 2012 v 17:59 | Reagovat

Vidím, že se tady opravdu po našich vzájemných zkušenostech neshodneme. Nejedná se tady o primární aromatiku, kterou bychom někde hledali, nebo dokonce vyhledávali. To už si klidně můžu zajít o krok dál, třeba ke Kašíkům - Bože chraň je jakkoli pomlouvat, každý máme svůj styl a oblíbená vína. Co mě hlavně zajímá, je dobré víno s "koulemi", které představuje typického zástupce své odrůdy. Pokud je navíc opulentní a tělnatý, s dobrým potenciálem na zrání, je to jen dobře. Pokud Marek tvrdí, jako že tvrdí, ale to už minimálně od roku 2009, že tohle je ten styl, kterým by se chtěl ubírat, proč ne...Ale vína ročníku 11 jsou prostě jiná a vybočují ze směru předešlých ročníků a troufám si tvrdit, že diamterálně...Jestli je to cesta správným směrem, to ukáže až čas, protože tato vína jsou opravdu na ležení. Srovnávat Marka s Autentisty, je myslím míchání jablek s hruškama. Pokud se pletu, ať mě někdo opraví, ale z Autentistů snad nikdo nepoužívá selektované, nebo jakékoli, byť neutrální kvasinky...Domnívám se, že dokud Marek nebude mít stabilní a každoroční úrodu ze svého vinohradu Krásná hora, nemůžeme zde moc o směru, typičnosti, autentičnosti i terroiru moc mluvit. Když tak mě kamenujte! Toliko doplnění mého názoru...Nějak tuším i vyjadření od PepyK...:-)

4 PepaK PepaK | E-mail | 25. července 2012 v 19:48 | Reagovat

Ano, pár slov si článek zaslouží:
1. opravdu nevím, kde jsem se ve svém komentáři Lukášova článku zmínil o jediném víně, jeho vlastnostech nebo dokonce by mi snad chyběla primární aromatika nebo co. Pokud bych měl ale být konkrétní, tak mě zaujal pouze Pinot Blanc. Rozporuplný Savignon jsem dostal od M.Vybírala darem, tak ho nebudu pomlouvat, ale nejhůře pro mě dopadl RR. Ten byl mimo mou škálu poznatelných RR. Ostatní bílé odrůdy mě jen neoslovily, což se může samozřejmě stát. Samostatnou degustaci jsem ukončil u Pinotu Noir 2010 a šel se podívat znovu na vývěsku, jestli jsem v Krásné hoře. Pak jsme prošli vína ještě jednou i s Lukášem a Markem, ale bohužel ani s Markovým odborným výkladem žádná změna.

2. jen jsem v komentáři napsal: "...Při diskuzi s M. Vybíralem jsem byl ujištěn, že je to chtěný směr. Což musím respektovat. Naproti tomu můj
požadavek na vinařství je: mít vlastní poznatelný styl i v tak nestejných ročnících jako byly 2009-10-11....".
Do Krásné hory jezdím už 6 let, sleduju jejich boj o vlastní tvář. Pokud Marek a teď i ty máte jasno, že je to tato, tzn r.2011, tak je vše ok. Jen se to musí potvrdit v dalších letech a to je přesně, co chci zase já. Protože jinak to bude vypadat jak píšeš ty: "... vnímám spíš dosažení směru, kterým se Krásná hora vždy ubírat chtěla, ale okolnosti to zatím nedovolovaly.". Jaké okolnosti se ptám? Ročník 2011 je pro Krásnou horu specifický tím, že měli vynikající hrozny. Co bude další roky, až hrozny budou jiné? Bude se to omlouvat ročníkem nebo v tom ročníku některá vína vůbec nebudou nedělat a prodají je třeba jako sudovku, aby neztratili tvář? Je to spousta otázek a cesta na dlouho trať.

5 evas evas | E-mail | Web | 25. července 2012 v 21:37 | Reagovat

[3]: Nevšimla jsem si, že bych někde KH SROVNÁVALA s Autentisty. Troufám si tvrdit, že na to znám obě strany příliš dobře. Jen jsem se chtěla vyjádřit v tom smyslu, že ačkoliv většina mých zápisků, vypitých vín a opravdových "srdcovek" se k Autentistům vztahuje, dokážu akceptovat i jiný styl, není-li k vínu příliš násilný a manipulativní - a ten právě pro mě představuje Krásná hora.

6 evas evas | E-mail | Web | 25. července 2012 v 21:53 | Reagovat

[4]: Jaké okolnosti? Okolnost hlavní - výhradně vlastní hrozny. Což KH dosud nemá. Zvětšujícím se podíl vlastních hroznů dovolí vinařství jít cestou, kterou si přejí, ne cestou, kterou jim dovolí situace na trhu s materiálem.

A třeba fungující tým - už nepytlikují všechno jen podle toho, kdo má zrovna čas, jak to probíhalo v Ratíškovicích, děda, Marek, děcka... Je to teď prostě profesionálnější, ať se vám to líbí nebo ne a ať to podrývá romantické představy o Markovi s koštýřem ve sklépku, jak chce. Ale chtěli to tak a jistě se jim bude "udržovat nastolený směr" jednodušeji.

A taky novej provoz - nepochybuju, že Marek měl o víně jistou představu, která se blíží podobě ročníku 2011, ale těžko se asi realizovala v absolutně nevyhovojícím sklepě v Ratíškovicích, během roku nebo době, kdy se vinařství stěhovalo a "zabydlovalo".

Zkrátka si myslím, že v ročníku 2011 se všechny požadované okolnosti konečně sešly a KH mohla začít pracovat tak, jak vždycky chtěla. Jistě, kvalita hroznů tomu taky pomohla, ale nemá přece smysl teď řešit, čím se budou omlouvat případné budoucí změny.

7 evas evas | E-mail | Web | 25. července 2012 v 21:55 | Reagovat

[3]:

[4]: Volání po primární aromatice jsem si možná vyvodila z článku a diskuze nesprávně, ale vaše nostalgie po předchozích ročnících a zavržení toho současného mě k tomu přiměla - podle mě se mnohá bílá vína Krásné hory dřív právě primární aromatikou vyznačovala.

8 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 1. srpna 2012 v 13:31 | Reagovat

[7]: namísto komentáře jsem přidal rovnou celou bedýnku. Žízniví, zvědaví či zážitkuchtiví čtenáři si tak můžou porovnat svoje chutě s Evas, Lukášem i panem Skleničkou a jejich souhlas či nesouhlas bude podložený vlastní zkušeností. Je to tady: http://vins.blog.cz/1208/nekazanka-aneb-komunitni-bedynka-c-11

9 Radim Radim | 10. května 2018 v 18:13 | Reagovat

Dobrý den,

všiml jsem si i vína cabernet sauvignon měla jste někdy už vyšlechtěnou odrůdu Souvignier gris, která je zrovna z cabernetu ?cabernet sauvignon

10 Radim Radim | 10. května 2018 v 18:13 | Reagovat

http://cestazavinem.cz/souvignier-gris-charakteristika/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.